Hedendaags gebruik van offline marketing
Marketing is een vakgebied wat erg veel veranderd. Zeker met de grote technologische ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, internet en computers lijkt de oude vorm van marketing flinke concurrentie te krijgen. In dit blog leggen we uit hoe oude vormen van marketing, ook wel offline marketing genoemd, nog steeds een impact kunnen hebben op de algehele marketingcampagne van bedrijven.
Print is nog steeds een medium wat veel gebruikt wordt. Denk hierbij aan tijdschriften, weekbladen, kranten maar ook flyers en posters. Eigenlijk elke vorm van print zal, afhankelijk van de doelgroep, een deel van het publiek kunnen bereiken wat via andere media misschien wat lastiger wordt. Natuurlijk is het zo dat men steeds minder de krant leest, maar de abonnees die een krant heeft, zijn doorgaans wel erg trouwe lezers. Daarnaast zijn kranten nu ook veel meer gericht op specifieke doelgroepen. Dit betekent dus dat je met een advertentie dus heel gericht kunt targeten.
Radio- en televisiereclame
Hoewel men veel meer gebruikt maakt van diverse streamingdiensten zoals Netflix of Amazon Prime, zit een groot deel van de Nederlanders nog steeds regelmatig achter de beeldbuis. Zeker tijdens evenementen zoals wereldkampioenschappen voetbal, toespraken van de overheid of de vorst en bij andere grootse evenementen, wordt er nog steeds erg veel televisie gekeken.
Ook naar de radio wordt nog regelmatig geluisterd. Zeker tijdens de spits zie je dat velen naar de radio luisteren. Dit is dan ook een goede manier om werkend Nederland te kunnen bereiken.
Toch digitaal
Desalniettemin zijn er sommige ontwikkelingen waar we niet omheen kunnen. Zeker wanneer er in het verleden vele gegevens zijn opgedaan zoals bijvoorbeeld doelgroeponderzoek door middel van enquêtes en dergelijke, dan is het wenselijk dat deze gegevens natuurlijk ook digitaal inzichtelijk zijn. Daarvoor zijn er gelukkig veel bedrijven die ondernemers en marketeers een hand helpen. Wij adviseren bijvoorbeeld van harte aan om de experts van MultiScan in te schakelen wanneer het gaat om de digitalisering van bijvoorbeeld hard copy gegevens van klanten en prospects. Kijk op de website van MultiScan voor data entry van dergelijke gegevens.